58 624 84 33         sekretariat@zsae.edu.gdynia.pl

Program Erasmus+ 2018-2020 Tool Vip24

 

Tool Vip24

nowe narzędzia do skutecznej orientacji zawodowej młodych ludzi

 

Projekt Erasmus 2018-1-IT01-KA202-006730

Nasza szkoła uczestniczy w projekcie unijnym realizowanym wspólnie z partnerami zagranicznymi.

CZAS REALIZACJI:            2018-2020.

 

UCZESTNICY:

  • szkoła włoska z Bolonii „ITCS ROSA LUXEMBURG”, kształcącą młodzież w zawodach ekonomicznych i informatycznych,
  • wyższa uczelnia z Rzymu” UNIVERSITA DEGLI STUDI DI ROMA LA SAPIENZA”,
  • Stowarzyszenie Włoskich Nauczycieli  „ADI - Associazione Docenti e Dirigenti Scolastici Italiani”,
  • szkoła niemiecka z Schwalmstadt „Berufliche Schulen Schwalmstadt”, kształcącą młodzież w zawodach ekonomicznych, informatycznych, mechaniczno-elektrycznych oraz socjalnych,
  • szkoła norweska „Sandefjord videregående skole”, kształcącą młodzież w zawodach ekonomicznych, handlowych, medycznych, mechaniczno-elektrycznych, informatycznych, sztuki wizualnej oraz turystyczno-gastronomicznej,
  • norweska firma szkoleniowa „Fønix AS” z Sandefjord.

 

CEL PROJEKTU:                               

  • badanie narzędzi poradnictwa zawodowego i skuteczności ich działania stosowanych w krajach partnerskich,
  • analizowanie wytycznych dla doradców zawodowych w celu stworzenia i wdrożenia efektywnych rozwiązań będących efektem współpracy instytucji zajmujących się edukacją zawodową w krajach partnerskich,
  • współpraca przedstawicieli różnorodnych instytucji edukacyjnych umożliwi rozwój i wymianę wiedzy i doświadczeń oraz tworzenie kolejnych projektów.

 

ODBIORCY:
Główną grupą docelową projektu są nauczyciele zajmujący się przygotowaniem młodzieży do pracy zawodowej oraz doradcy zawodowi. Będą oni zaangażowani we współpracę z ekspertami z ADi, Fonix oraz Uniwersytetu Sapienza.

Drugą grupą docelową, będą uczniowie, którzy są głównymi beneficjentami wprowadzenia odpowiednich i skutecznych narzędzi umożliwiających im zaplanowanie indywidualnej ścieżki zawodowej.
 

METODOLOGIA:
Metodologia obejmuje budowę różnych zespołów do analizowania postępowania działań projektowych w każdej instytucji partnerskiej złożonej ze specjalistów i osób pracujących z młodzieżą.

Powstaną raporty z  poszczególnych szkoleń pracowników opisujących narzędzia, które będą badane.

 

AKTYWNOŚCI:
Wstępne spotkanie w Bolonii zostanie wykorzystane do rozpoczęcia pracy.

Odbędą się też cztery szkolenia dla pracowników w krajach partnerskich (Włochy, Norwegia, Niemcy, Polska).

Wydarzenia szkoleniowe będą miały na celu zbadanie różnych narzędzi i różnych metod wykorzystywanych do orientacji zawodowej młodych ludzi. Spotkania umożliwią również nawiązanie kontaktu z innymi podmiotami zainteresowanymi współpracą, jak nauczyciel, doradca zawodowy, firmy, władze lokalne, fundacje, władze szkolne.
 

WPŁYW:

  • przegląd narzędzi orientacji zawodowej stosowanych przez różnych partnerów projektu oraz włączenie ich do programów nauczania,
  • tworzenie efektu synergii między szkołą, a instytucjami pozaszkolnymi w celu ukierunkowania młodych ludzi na planowanie indywidualnej ścieżek szkolnej zintegrowanej z programem orientacji zawodowej,
  • tworzenie nowych mieszanych grup roboczych z nauczycieli i ekspertów dotyczących tematyki projektu oraz opracowanie nowych europejskich projektów,
  • zmniejszenie poziomu bezrobocia wśród młodzieży, dzięki właściwie zaplanowanej indywidualnej ścieżce rozwoju zawodowego,
  • zmniejszenie liczby osób przedwcześnie kończących naukę w szkołach o profilu zawodowym,
  • stworzenie skutecznych europejskich wspólnych narzędzi ukierunkowywania młodzieży na karierę zawodową.

Maria Małkowska

© Copyright - Zespół Szkół Administracyjno-Ekonomicznych 2018
Wykonane przez daniel.darul.pl na podstawie stylu Bootstrap